wtorek, 11 września 2018

Jaki logotyp

Projekt logo
Logo jest znakiem graficznym, który reprezentuje firmę i prezentuje ją szerokiemu gronu odbiorców. Projektowanie logo firmy mogłoby się wydawać takim prostym celem, bo wystarczy wymyślić jakiś znaczek lub wręcz zainspirować się w znaczkiem posiadanym przez inne firmy już bez problemu możemy sobie dysponować własnym logo.
Prawda wygląda nieco zupełnie inaczej, dlatego że znaków logo w ogromnej liczbie przypadków nie wytwarza się łatwo, bo praca nad nimi zajmuje naprawdę długie godziny.



Dopracowanie wszystkiego, zobowiązanie spójnej koncepcji realizacji, zaznajomienie się z wszystkimi wytycznymitp wymaga faktycznie wiedzy i wiele samozaparcia. Logo nie może być przypadkowe. Nie może być to coś, co powstało na szybko i nie jest zbyt dopracowany.

Dopracowanie jest tutaj najważniejszą kwestią, jaką musimy wziąć pod uwagę. Brak dopracowania logotypu mógłby posiadać bardzo negatywne konsekwencje. Głównie wyglądałoby to bardzo nieprofesjonalnie, a projekty logo same w sobie mają być wyjątkowo profesjonalne, bo takie jest ich zadanie. Mają sprawdzać się w każdych warunkach, bez względu na to, czy logo będzie jedynie drukowane, czy może będzie również wytłaczane lub wyszywane haftem na odzieży. W każdym przypadku powinna być możliwość zrobienia tego w sposób bezproblemowy i taki, żeby finalny rezultat realnie był świetny. Dobre logo firmowe jest przede wszystkim takim logo, które jest czytelne. Nie ma w nim małych elementów wymagających szczegółowego przyjrzenia się. Jest to logo, które wystarczy raz zobaczyć, a w późniejszym czasie można zapamiętać i naszkicować z pamięci. Gdy ma sporo elementów, to coś takiego zwyczajnie nie jest możliwe. Logotypy im bardziej intuicyjne, tym lepsze i bardziej zapadające w pamięć. Trudne nie nadają się dla dużych firm. Im bardziej skomplikowane, tym trudniejsze w odbiorze, a to nie najlepiej dla firmy.

Sprawdź: popatrz

© Ostatni Wpis
Maira Gall