czwartek, 9 listopada 2017

Obrabianie metali

Centrum obróbcze
Zastosowanie metalu w meblach i w wszelakiego rodzaju użytecznych dziełach sztuki nie jest aż tak powszechne co w lotnictwie. No a w lotnictwie frezowanie i obróbka na tokarce elementów z metalu jest dosłownie normą. Mowa tu o tym, że z elementów metalowych trzeba zeszlifować i wyciąć te zbędne metalowe fragmenty, po to ażeby metalowy wspornik był możliwie jak najlżejszy.



Dlatego metale takie jak aluminium są częstokroć zastępowane kompozytami. Zastępowanie to ma sens tam, gdzie wszelakiego rodzaju elementy plastikowe się sprawdzają. Z tej właśnie przyczyny ważne elementy konstrukcji samolotu są wciąż wykonywane z kształtowników aluminiowych. No bo metal ten jest lekki i w bardzo wielu sytuacjach jest lepszym wyborem od kompozytów.

Dlatego właśnie kształtowniki z aluminium się frezuje, obrabia na uniwersalnych tokarkach i przycina na przycinarkach taśmowych, po to ażeby wyprodukować akuratny szkielet dla ścian i dla podłogi. Bez tego szkieletu statystyczny samolot nie miałby swoich właściwości. No i jeśli do szkieletu tego doda się poszycie zrealizowane z lekkich kompozytów to otrzyma się lekką, wytrzymałą i ekonomiczną maszynę, w której to elementy z metalu są tymi wybitnie ważnymi. Nawet o ile jest to nieznaczny samolot, w którym to mieści się jedna lub dwie osoby. W tych maszynach metalowy szkielet również jest tym niezbędnym. Mowa tu konkretnie o tym, że poddawanie metalowych profili frezowaniu i przycinaniu na przycinarkach taśmowych, frezarkach uniwersalnych i tokarkach uniwersalnych jest wciąż tańszą metodą od produkowania maszyn zupełnie utworzonych z różnego rodzaju kompozytów.

Źródło: masztowy wózek paletowy.

© Ostatni Wpis
Maira Gall